Tourfietsers SPD pedalen

Wanneer je graag fietst en lange tochten maakt, kunnen de tourfietsers SPD pedalen een uitkomst zijn. Je bespaart hiermee een hoop kracht tijdens de fietstocht, waardoor je het veel langer vol kunt houden. Ook wordt de druk over de voeten beter verspreid. Hierdoor krijg je minder snel last van pijnlijke en vermoeide voeten. Het zorgt tevens voor meer grip tijdens het fietsen, je voet schiet niet snel van het pedaal. Tijdens regenachtige dagen kan dit een uitkomst zijn. Je voorkomt hiermee valpartijen. Het fietsen met een kliksysteem zal even wennen zijn, maar wanneer je dit onder de knie hebt, wil je echt niets anders meer.

Het uitkiezen van tourfietsers SPD pedalen

Als tourfietser wil je eenvoudig af kunnen stappen. Je voet dient gemakkelijk los te klikken. Daarnaast wil je gewoon kunnen lopen, zonder teveel hinder te hebben van het schoenplaatje onder de fietsschoen. Pedalen voor racefietsen zijn dan ook niet geschikt voor de tourfietsers. Je kunt het beste kiezen voor combipedalen. Aan de ene zijde heb je een gewoon pedaal met veel grip en de andere zijde heeft een kliksysteem. Je kunt hierdoor ook met je gewone schoenen aan goed fietsen.

Tourfiets combipedalen

Het voordeel van een combipedaal is dat je veel grip hebt, maar op een efficiƫnte manier fietst. De voet die vast zit met het kliksysteem duwt en trekt het pedaal omhoog en omlaag tijdens het fietsen. Hierdoor blijf je altijd doorfietsen en wordt je energie op een betere manier verdeeld. Het is ook een goede manier om te leren omgaan met het kliksysteem. Het kan misschien een raar idee zijn dat de voet vastzit, echter je kunt je voet er zo weer uithalen door een zijwaartse beweging met de voet te maken. Doordat de andere voet los op het pedaal rust hoef je niet bang te zijn voor valpartijen.